Joulua kohti

Eilen oltiin kovin jouluisissa tunnelmissa. Käväistiin yksissä joulujuhlissa sekä tuotiin kuusi sisälle ja koristeltiin. Osasta uusista palloista puuttuivat nauhat kokonaan -jäivät siis vielä laittamatta kuuseen. Toinen valosarjakin pitää käydä kuusen koristukseksi ostamassa -hassun toispuoleinen valojensa suhteen vielä.

IMG_9953.jpg

 

Yleensä kuusen koristelu on ollut aaton perinteitä mutta nyt otettiin varaslähtö. Pyhät menevät sinkoilessa ympäriinsä ja K viettää aattoa isällään joten kiva päästä nauttimaan kuusesta hetkeksi.

 

IMG_9956.jpg

Kaksi lasista palloa onnistuttiin särkemään koristelun lomassa. Ensimmäisellä kertaa K juoksee hädissään minun luokse ja huutaa itkien ”anteeksi äiti anteeksi!” Pieni raasu säikähti melkoisesti. Toisella kertaa äiti hölmö menee vahingossa antamaan lasipallon lapselle ja sehän räsähtää lattialle -tällä kertaa K totesi reippaasti, että ”Ei haittaa!” Heh..

 

IMG_9958.jpg

Ja taas vaaleanpunaista…

Joulupukki!

IMG_9916.jpg

 

Viikonloppu vietettiin pohjoisessa ja tehtiinpä reissu joulupukinmaahankin kuten K sanoi. Elikkäs suuntana oli Santapark. Uusi tuttavuus minulle. Näyttävä paikka ja elämys lapselle. Toki tämmöisenä aikana melkoinen ryysis ja itsensä sai maksaa kipeäksi kaikesta mutta voi pienen pojan riemua -kyllä oli vaivan arvoista! Ihanaa kun nyt vietetään ensimmäistä joulua josta K:kin innostuu ja kovasti odottaa.

 

IMG_9907.jpg

IMG_9915.jpg

IMG_9914.jpg

IMG_9948.jpg

IMG_9938.jpg

IMG_9947.jpg

IMG_9940.jpg

IMG_9917.jpg

IMG_9936.jpg

IMG_9929.jpg

Pieni leipuri

IMG_9781.jpg

 

Iltapuhteiksi meillä eilen leivottiin piparit. Valmiista taikinasta toki. Itse en juuri näistä perusta mutta se leipominen kuuluu vain jouluun -ja ihana jouluinen tuoksu leijuu asunnossa vielä nytkin. K oli innoissaan leipomisesta -tätä oli odotettukin ja nyt viimein se äiti tajusi antaa hänelle kaulimen ja taikinaa.

 

IMG_9794.jpg

IMG_9788.jpg

IMG_9797.jpg

IMG_9785.jpg

IMG_9799.jpg