Vielä kerran Tallinna

Vielä viimeinen postaus Casalaisten pikkujoulureissusta joka tehtiin yhdessä Matkavekan kanssa. Kalamajassa kiertelyn jälkeen siirryimme Hotelli Estoriaan.  Siellä meidät otettiin hotellin taholta erittäin lämpimästi vastaan kera kuohuvan. Meidät johdatettiin omiin huoneisiimme jotka olivatkin kokemisen arvoiset! Ihanat huoneet (ja tuo sänky! Voisinko siirtää sen kotiin? Niin makeasti siinä nukutti.) joissa jokaisessa on oma tarinansa joka liittyy Viron historiaan.

 

estoriahuone.jpg

estoriatarina.jpg

 

Huoneet olivat hyvin varustellut -joka huoneessa oli esimerkiksi oma kahvikone. Lisäksi erikoiskahveja, konvehteja yms. löytyi myös hotellin lounge-tilasta -kivahan siellä oli istuskella.

 

IMG_20141026_100421.jpg

 

Lisäksi huoneessa odotti suklaarasia ja kuohuvaa -ihana yllätys!

 

estoria.jpg

 

IMG_20141026_100709.jpg

Hauskoja yksityiskohtia

 

Sittenpä lähdetiin vähän shoppailemaan Viru Keskukseen jonne pääsi kätevästi suoraan hotellista. Pitkästä aikaa tuli minullakin ostettua vaatetta ja täydennettyä ne vaatekaapin puuttuvat palaset. Shoppailurupeaman jälkeen suihku ja tälläytymään!

estoria1.jpg

estoriakylpp%C3%A4ri.jpg

estoriapikkujoulut.jpg

 

Illaksi suunnistettiin hotellin Merineitsi ravintolaan jossa meitä odotti huikea Show & Dinner ilta. Upeat puitteet, upea esitys ja ihana ruoka! Vieläkin muistelen hämmentyneenä miten upea ilta se olikaan!

 

estoriamerineitsi.jpg

estoriaillallinen.jpg

estoriaj%C3%A4lkk%C3%A4ri.jpg

cabaree3.jpg

Kuva valkoista harmoniaa

 

cabaree1.jpg

Kuva valkoista harmoniaa

 

cabaree.jpg

Kuva valkoista harmoniaa

 

10623838_559495950862422_600281424010876

 

Tästä ei paljon pikkujoulut parane! Kiitos ihanat blogisisareni, Matkavekka sekä hotelli Estoria!

 

 

Ilta ystävän kanssa

Eilen nautin harvinaisesta vapaapäivästä. Viime aikoina kalenteri on täyttynyt töistä siten, ettei vapaapäiviä juuri ole vietetty. Nyt vietin rauhallisen viikonlopun. K lähti viettämään isänpäiväviikonloppua isälleen ja minä jäin yksin ihmettelemään. Aamulla nukuinkin pitkään ja nautin rauhassa aamupalaa. Sain jostain syystä kuningasidean lähteä katsastamaan Ouluun avattu Ideapark -tyhmin idea ikinä. Ei mitään toivoa, että mihinkään saisi autoaan parkkiin. Lopulta sitten ajelinkin keskustaan jossa oli huomattavasti rauhallisempaa. Katsotaan sitä Ideaparkkia vaikka joulun jälkeen 😛 (onkos joku muuten jo käynyt?)

 

ilallinen3.jpg

 

Illalla sain hyvän ystävän kylään. Siitä olikin jo liian kauan! Tehtiin ruokaa ja parannettiin maailmaa. Ihanan rentoa. Kiitos S seurasta!

 

illallinen2.jpg

illallinen1.jpg

illallinen.jpg

illallinen5.jpg

Tämmöiset illat tekevät kyllä ihmeitä! Eiköhän tällä taas seuraava työviikko mennä! 

Pari juttua

makkari.jpg

 

Koti muuttuu jatkuvasti -ainakin meillä. Koskaan se ei ole valmis. Taulut vaeltavat pitkin astuntoa ja koriste-esineet vaihtavat paikkaa. Välillä tekstiilit vaihtuvat ja huonekaluja siirellään. Taas olen selkeästi ollut liikaa kotona tämän sairastelun takia kun kotona ovat taas alkaneet esineet vaihtamaan paikkaa. Makuuhuoneeseen päätyivät K:n ”vauvataulut” eli taulut joissa on ensimmäiset sukat sekä kastetilaisuudesta tuohukset. Muistoja <3  Makuuhuoneen naulukkoon on ilmestynyt myös uusi taulu.

 

makkari1.jpg

makkari2.jpg