Uusia ovia

door+open.jpg

Bloggareita syytetään monesti liian ruusuisen kuvan antamisesta -bloggarin elämä on täydellistä. On täydellisiä koteja ja täydellisiä perheitä. Tämä johtunee siitä, ettei omaa henkilökohtaista elämää kuitenkaan halua jakaa tuhansien lukijoiden kanssa. Itse olen rajannut myös melko tiukasti monia eri aiheita blogistani -olen halunnut pitää blogin hyvän mielen paikkana jossa elämän kurjia puolia ei tarvitse ruotia.
Siksipä mietin pitkään mitä sanoisin, sanoisinko ja jos sanon niin miten. Totesin kuitenkin, että elämässä on tapahtunut niin isoja muutoksia ettei niitä voi täysin pitää blogin ulkopuolella. 
moving-day.jpg
Blogihiljaisuuden syynä on ollut siis muutto. Tavarat on tuotu uuteen kotiin -kotiin johon muutimme K:n kanssa kaksistaan. Ilman mitään sen suurempaa draamaa -joskus vain elämä heittää. Tässä nyt ollaan ja sillä sipuli. Toivoisin, että tämä aihe jätettäisiin kommentoinnin saraltakin tähän postaukseen. 
Sanotaan, että kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen aukeaa. Tänään aukesi ainakin uuden kodin ovi -johon pian pääsette kurkkaamaan. Jännityksellä jään odottamaan mitä muita ovia elämä vielä antaa avattavaksi.

Blossaa

IMG_4351.JPG

Joulun alla kauniit Blossa-pullot vilahtelevat blogeissa. Itse olen jäänyt aina paitsi. Tänä vuonna tätä lienee ollut hyvin saatavilla kun ilman ongelmaa kotiutin omani? Maku oli sellainen ”ihan jees” -ei mielestäni mitään kovin ihmeellistä. Pullo toki on kaunis tänä vuonna. Ruokakaupasta tarttuivat mukaan myös karkkitangot -niistä onkin tullut jo jouluinen perinne.

IMG_4346.JPG

Nyt mansikkalassa eletään sellaista hulinaa, että blogi hiljenee loppuviikoksi. Toivottavasti jo ensi viikolla uusien juttujen kera täällä taas!

Pieniä tekoja

Tee pieni ympäristöteko! Näin haastoi Serla minut ja minä otin haasteen vastaan! Hetken mietin mitä tavan tallaaja voisi ympäristönsä eteen tehdä? Hetken mietittyäni mieleeni nousi montakin pientä arkista asiaa jossa voisi petrata. Meidän kodissa yksi hyvin ajankohtainen asia on lämmitys. Kodissamme on suora sähkölämmitys joten olemme melkoisia sähkösyöppöjä. Varsinkin talviaikaan myös sähkölaskut hipovat pilviä ja kiristävät kukkaroa kummasti. Kodistamme löytyy myös varaava takka mutta aivan liian laiskasti tulee sitäkin lämmitettyä. Ns. hukkapuuta on varaston kulmille ilmestynyt vaikka kuinka taas viime aikoina ja huomattavasti fiksumpaa olisi poltella ahkerasti niillä sitä takkaa kuin lämmitellä asuntoa lattialämmityksellä.
IMG_3842.JPG
Asunnon ei tarvitse myöskään olla mikään tropiikki. Tiesitkö, että jo asteen lämpötilan tiputus säästää noin 5% lämmityiskuluissa? Lisäksi reissujen ajoiksi lämmitystä vähennetään. Pieniä arkisia mutta tärkeitä juttuja.

IMG_4184.JPG
Näitä pieniä arkisia tekoja tuli hetken mietittyäni montakin mieleeni. Mikä olisi sinun pieni ympäristötekosi? Serlan nettisivuilla tai Serla oravan facebook sivuilla voit kertoa oman pienen tekosi ympäristön eteen ja osallistua samalla arvontaan. Nyt haastan kaikki mukaan miettimään näitä pieniä mutta tärkeitä tekoja!