Murheenkryyni ja simppelimpi makkari

IMG_7793.jpg

Muistatteko kun hankimme Ikean Hemnes sängyn syksyllä? No enpä arvannut mikä murheenkryyni siitä syntyykään. Olisko mennyt pari viikkoa kun sängyn jalkopääty halkesi ja tukipalkki ja säleet tulivat rominalla alas. Eikun patjalle nukkumaan. Sänky oli osettu Ruotsin puolelta joten pientä säätöä miten reklamaatio tehdään. Kuitenkin sitten kun reklamaatio sisään saatiin niin asiat hoituivat nopeasti -alle viikkon saimme uuden päädyn. Ah onnea! Mutta kuinkas sitten kävikään…pari viikkoa ja pääty alkaa halkeilemaan taas. Joku virhe kyseisessä sängyssä siis oli. Siitä reklamaation hyväksymiseen ja uuden sängyn saamiseen menikin tovi. Vajaa kaksi kuukautta taidettiin elää kaaoksessa. Makkarissa oli rikkoutunut sängynrunko, patjat lattialla ja esim vaatekaapille ei päässyt koska sen edusta oli tukossa. Akoi ihan tosissaan käymään hermojen päälle se lattialla nukkuminen ja ikuinen sekasorto.  Lopulta onneksi vaihdettiin koko sänky. Toiseen samanlaiseen en uskaltanut sänkyä vaihtaa -nuo halkeavat päädyt alkoivat ottamaan sen verran päähän. Niinpä tilalle tuli runkopatja jalkoineen ja meillä on nyt siis jenkkisänky ilman päätyä.

IMG_7788.jpg

Nyt siis makkarin yleisilme on taas muuttunut vaaleampaan ja simmpelimpään. Vaaleus kyllä taas miellyttää silmää mutta rehellisesti sanottuna kaipaan päätyä sänkyyn. Seuraavaksi alkaakin päädyn etsintä. Mutta vähän myöhemmin se. Nyt nautin täysin siemauksin siitä, että kodista löytyy sänky eikä patjaa lattialta. Niin ja, että aamuisin pääsen vaivatta vaatekaapille ja voin miettiäkkin mitä puen päälleni! Pienestä voi olla onnellinen 🙂

IMG_7792.jpg
 

Kurkkaus veljen uuteen kotiin

Moni pääsi kurkkaamaan veljeni uuteen kotiin kiitos Helsingin Sanomien artikkelin suomalaisten asuntokaupoista Tallinnassa. Jutun voi lukaista täältä. Paikanpäälle lukaalia en ole vielä päässyt ihastelemaan mutta ihanaltahan se kuvien perusteella näyttää! Toivottavasti pääsen pian tekemään tupatarkastusta.

1389416768107.jpg

1389416766685.jpg

1389416765752.jpg
 

Purkillinen muistoja

Muistatteko tämän postauksen? Päätin vuosi sitten ruveta keräämään purkkiin pieniä ilon ja onnenhetkiä vuodelta 2013. Tarkoitus oli käydä ne läpi vuoden lopussa. Pakko myöntää, että projekti jäi vähän kesken. Loppuvuodesta muistin harvoin mitään purkkiin laittaa. Mutta silti lappuja oli kertynyt mukava pino ja niinpä vuoden viimeisenä päivänä kippasin laput pöydälle aamukahvipöydän (huomatkaa joululahjaksi saadut uudet kahvikupit -tykkään!) ääressä ja kävin ne läpi. Olipa melkoista käydä kuluneen vuoden fiiliksiä läpi. Hymyilytti kovasti. Ehäpä pari liikutuksen kyyneltäkin tuli tirautettua 🙂  Kiva projekti jonka aloittamista uudestaan harkitsen…

Koko%20n%C3%A4yt%C3%B6n%20kaappaus%204.1